Onze Waarden

Sus Van Hove - Zaakvoerder van DatKan
Onze klanten zien DatKan als een waardevolle uitbreiding van hun interne organisatie en expertise. En met elke hernieuwde samenwerking blijkt de meerwaarde van dat vertrouwen en onze menselijke aanpak.
Transparantie & Vertrouwen
Samenwerken creëert verwachtingen en om die verwachtingen in te lossen, zijn we bereid om ver te gaan. Onze werknemers met elk hun eigen ervaring en expertise, zijn het gewoon om de uitdagingen van onze klanten ter harte te nemen en mee te denken.
Elke klant heeft zijn eigenheid en context, maar wij willen in alle vertrouwen en transparantie en samen met alle stakeholders bij de klant de verbeteringen voorbereiden en implementeren om de vooropgestelde meerwaarde te realiseren.
We weten uit ervaring dat het klantenvertrouwen groeit met elke nagekomen belofte en dankzij elke geleverde inspanning. Zo wordt de relatie steeds betekenisvoller en zal ze op lange termijn floreren.
Integraal
& Digitaal
Opleveren van goederen en diensten is een belangrijke eerste stap. Maar daar stoppen wij niet ...
Voor ons is het belangrijk dat de juiste persoon op de hoogte wordt gebracht, dat de correcte documenten worden meegeleverd, dat de exacte locatie en het afgesproken tijdstip worden aangehouden. Alle belangrijke randvoorwaarden komen we na, zodat er geen nieuwe problemen ontstaan. Toekomstige bottle-necks houden we in het oog en anticiperen we indien nodig. Vooruitdenken, meedenken en integraal ontzorgen : dat is onze meerwaarde.
Om integrale oplossingen te kunnen bieden staat elke zaakvoerder, elk bedrijf en elke werkvloer onder druk om te investeren in digitale vaardigheden en om beschikbare informatie ook digitaal aan te leveren.
DatKan is een pragmatisch bedrijf dat deze digitale transformatie sinds het ontstaan als een opportuniteit heeft bekeken. Hierdoor zijn we in staat om voor onze klanten en onze leveranciers digitale kennis te delen en verregaande integratie-mogelijkheden aan te bieden. Niet 'om te digitaliseren', maar wel om productie- en bedrijfsprocessen relevant te houden, met aandacht voor de nodige digitale 'best practices' (mbt. beveiliging, regulation, compliance en data governance).
De digitale economie is een realiteit, gebruik daarom onze technologische expertise en de mogelijkheden van ons platform.
Netwerk & Maatwerk
De productieomgevingen zijn te complex geworden om elke uitdaging alleen aan te gaan.
Er is steeds meer informatie voorhanden, maar het vraagt ook steeds meer professionele kennis om een integrale oplossing te bouwen. Samen met onze netwerk partners hebben wij die kennis in huis om die oplossing op maat en gecoördineerd aan te bieden.
Ons netwerk is maatwerk : we kennen alle mogelijkheden en sterktes van al onze partners en bundelen deze in onze aanpak en in ons platform. Een netwerk uitbouwen vraagt aandacht omdat het ook steeds evolueert, maar net dat is de ongeëvenaarde kracht en dynamiek van ons netwerk : effectieve en efficiënte resultaten en een gekende impact door gezamenlijke waarden, expliciete ambities, gedeeld kapitaal, degelijk kennisbeheer en een flexibel samenwerkingsverband.
Intern en naar de klant toe zijn de op te volgen prestatie-indicatoren ('key performance indicators’ of KPI’s) duidelijk en gerelateerd aan de project- of de bedrijfsdoelstellingen. De prestaties en de interacties tussen alle partners, processen, systemen en componenten in het netwerk worden in kaart gebracht om hun functioneren tijdig en periodiek te kunnen rapporteren. Na verloop van tijd voorspellen deze data de toekomstige prestaties van het netwerk en kunnen ze beslissingen ondersteunen en preventieve acties aanbevelen.
Uw operationele en strategische doelstelingen verdienen een goed geölied netwerk
Kennis & Praktijk
In het verlengde hiervan definieer ik het begrip ke nnisproductiviteit als de combinatie van doelgerichte, efficiënte en effectieve benutting van zowel persoo nsgebonden deskundigheid als vastgeleg gegevens en informatie. Aan het eind van dit hoofds tuk kom ik hier op terug. Basisprincipes van kennismanagement Inmiddels zijn er al heel wat theorieën, modellen e n methodes ontwikkeld. Als we deze theorieën vergelijken, dan valt op dat er een bepaalde basiss tructuur is die telkens terugkomt. Je zou kunnen zeggen dat kennismanagement is gebaseerd op een dri etal basisprincipes: 1. noodzaak strategische verankering 2. inrichting efficiënte en effectieve kennisproces sen 3. ondersteuning door kennisvriendelijke organisati efactoren
Productiviteit komt nooit uit de lucht gevallen. Zowel kennis als praktijkervaring zijn essentieel om productiviteit te sturen en de toekomst als maakbaar te kunnen zien.
Er is dikwijls te weinig aandacht voor kennis a
ls productie-factor. D
oor hard werk, discipline of praktijk-ervaring alleen verkrijgen we niet de verhoopte voordelen van kennis en inzicht.
Daarvoor is een meer formele vorm van kennisbeheer (ie. o
ntwikkeling, deling en toepassing)
aangewezen, gebaseerd op deze 3 basis principes :
-
noodzaak aan strategische verankering
-
inrichting efficiënte en effectieve kennisprocessen
-
ondersteuning door kennisvriendelijke organisatiefactoren
Iedereen beseft het belang van kennis op de productiviteit van een organisatie en van een werkvloer. De betrokkenheid van de werkvloer en het management is essentiëel om inzichten, kennis, deskundigheid, informatie en data te borgen. En het belang van kennis voor elke organisatie gaat alleen maar toenemen in de toekomst. Maar dat is makkelijk gezegd en moeilijker te realiseren.
DatKan helpt uw organisatie om informatie grenzen te verleggen, kennis beter te benutten en een 'lerende organisatie' te worden ...